![PRODEA Cortina render 1[16402]](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2022/07/PRODEA-Cortina-render-116402-696x462.jpg)
Τον ξενοδοχειακό κλάδο τοποθετεί ξεκάθαρα στο επίκεντρο της στρατηγικής της η Prodea Investments, επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό της σε έναν από τους πλέον δυναμικούς θεσμικούς παίκτες του τουριστικού real estate στη Νότια Ευρώπη.
Με επενδυτικό πλάνο ύψους 340 εκατ. ευρώ και μεσοπρόθεσμο στόχο τη δημιουργία χαρτοφυλακίου ξενοδοχείων αξίας 2 δισ. ευρώ, η μεγαλύτερη ΑΕΕΑΠ της χώρας επαναπροσδιορίζει τις προτεραιότητές της, δίνοντας έμφαση σε ποιοτικά, luxury και branded τουριστικά assets.
Η νέα στρατηγική αποτυπώνεται τόσο στις επενδυτικές κινήσεις όσο και στη δομική αναδιάρθρωση του ομίλου, με τη διοίκηση να δρομολογεί τη μετατροπή της Prodea σε holding, με διακριτούς κάθετους πυλώνες για τα ξενοδοχεία και τα logistics. Στόχος είναι η μεγαλύτερη ευελιξία, η καθαρότερη επενδυτική εικόνα και η ευκολότερη προσέλκυση διεθνών κεφαλαίων που επιθυμούν έκθεση σε συγκεκριμένα asset classes.
Luxury, brands και εμπειρία στον πυρήνα της στρατηγικής
Η επενδυτική φιλοσοφία της Prodea στον τουρισμό βασίζεται σε τρεις άξονες: συνεργασίες με ισχυρά διεθνή brands, παρουσία σε ώριμους αλλά και ανερχόμενους προορισμούς και projects με έντονο experiential χαρακτήρα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται το project στην Κορτίνα της Ιταλίας, το οποίο θα λειτουργήσει υπό το luxury brand Emblems της Accor και αναμένεται να ανοίξει στις αρχές του 2027. Το συγκεκριμένο ακίνητο ενισχύει τη διεθνή διάσταση του χαρτοφυλακίου, ενώ έχει ήδη «κλειδώσει» συνεργασία με το Nammos για τη λειτουργία δύο εστιατορίων.
Στην Ελλάδα, η Prodea προχωρά σε αναβαθμίσεις και repositioning υφιστάμενων μονάδων. Το Porto Paros εισέρχεται σε φάση εκτεταμένης ανακαίνισης, ενώ το Nikki Beach μετατρέπεται σε MGallery της Accor, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνεργασία με τον γαλλικό όμιλο. Παράλληλα, βρίσκεται προ των πυλών συμφωνία για νέο ξενοδοχειακό project στη Μήλο, σε έναν προορισμό με αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον.
Με τα έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, η Prodea θα διαθέτει περίπου 1.270 ξενοδοχειακά κλειδιά μέσα στην επόμενη τριετία, με στόχο τα 2.000 κλειδιά σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Όπως χαρακτηριστικά έχει αναφέρει η διοίκηση, η συγκέντρωση παραμένει στα luxury ξενοδοχεία, τα οποία, όπως σημειώνεται, εμφανίζουν ανθεκτικότητα και υψηλές αποδόσεις σε όλες τις φάσεις του κύκλου.
Γιατί μειώνει την έκθεση στα γραφεία
Η στροφή στον τουρισμό εξηγεί και τις πρόσφατες αποεπενδύσεις από τον τομέα των γραφείων. Οι συμφωνίες συνολικού ύψους άνω του 1,2 δισ. ευρώ με τον όμιλο Yoda και την Alpha Bank εντάσσονται σε μια ευρύτερη αναδιάρθρωση χαρτοφυλακίου, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι ο τομέας των γραφείων παρουσιάζει πλέον περιορισμένες προοπτικές υπεραξιών.
Μέσω των συναλλαγών, η Prodea ενίσχυσε τη ρευστότητά της, κατέγραψε υπεραξίες άνω του 10% και μείωσε τη μόχλευσή της, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί στο 50% από 55%. Τα κεφάλαια που απελευθερώνονται κατευθύνονται κυρίως σε ξενοδοχεία και logistics, τους δύο τομείς με τις ισχυρότερες προοπτικές ανάπτυξης.
Νέες αγορές
Η δημιουργία ξεχωριστών θυγατρικών για τα ξενοδοχεία και τα logistics αποτελεί κομβικό βήμα στη νέα εποχή της Prodea. Η δομή αυτή ανταποκρίνεται σε αίτημα διεθνών θεσμικών επενδυτών, που επιθυμούν στοχευμένη έκθεση σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς ακινήτων.
Παράλληλα, πέρα από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, η Prodea εξετάζει επιλεκτικά και νέες αγορές, με την Ισπανία να βρίσκεται στο ραντάρ, κυρίως για περιπτώσεις ξενοδοχειακών ακινήτων με προοπτικές αναδιάρθρωσης και υπεραξίας.
Για την Prodea, τα ξενοδοχεία δεν αποτελούν απλώς ένα ακόμη asset class, αλλά τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της επόμενης ημέρας, σε μια συγκυρία όπου ο τουρισμός παραμένει το ισχυρότερο και πιο διεθνώς αναγνωρίσιμο πλεονέκτημα της ελληνικής οικονομίας.























