Ξεκάθαρη προειδοποίηση προς την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου απηύθυνε ο επικεφαλής της Jet2, Steve Heapy, τονίζοντας ότι ενδεχόμενες νέες αυξήσεις στη φορολογία των αερομεταφορών θα καταστήσουν τις διακοπές απαγορευτικές για χιλιάδες νοικοκυριά με περιορισμένο εισόδημα.

Ο CEO της αεροπορικής εταιρείας μίλησε στο Travel Weekly με αφορμή την ανακοίνωση της νέας βάσης της Jet2 στο αεροδρόμιο του Γκάτγουικ, επισημαίνοντας ότι σημαντική μερίδα καταναλωτών βρίσκεται σε αναμονή της παρουσίασης του προϋπολογισμού στις 26 Νοεμβρίου, φοβούμενη νέες επιβαρύνσεις.

«Οι φόροι στις πτήσεις είναι ταξικοί και άδικοι»

Ο Heapy τόνισε ότι οι επιβαρύνσεις στις αερομεταφορές –είτε εμφανείς όπως το Air Passenger Duty είτε «κρυφές» όπως ο φόρος άνθρακα και οι αυξανόμενες απαιτήσεις για Sustainable Aviation Fuel (SAF)– αυξάνουν το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων.

Όπως υπογράμμισε:

«Όταν αυξάνονται οι φόροι, αυτοί που μένουν σπίτι δεν είναι οι εύποροι, αλλά οι άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα. Αυτό είναι λάθος. Όλοι έχουν δικαίωμα σε λίγες μέρες διακοπών».

Σημείωσε ότι το SAF, που αναμένεται να ενσωματωθεί σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στο μείγμα καυσίμων τα επόμενα χρόνια, κοστίζει έως και τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα, επιβαρύνοντας άμεσα το λειτουργικό κόστος των αεροπορικών εταιρειών.

Αβεβαιότητα πριν τον προϋπολογισμό

Ο CEO της Jet2 ανέφερε ότι η «αναμονή» για τον νέο προϋπολογισμό έχει οδηγήσει σε πιο αργή ροή κρατήσεων, καθώς οι καταναλωτές καθυστερούν να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους.

Επιπλέον, η αύξηση της ανεργίας που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες συμβάλλει στην επιφυλακτικότητα των νοικοκυριών. Ο ίδιος εκτιμά ότι μετά την ανακοίνωση του προϋπολογισμού η αγορά θα επανέλθει σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς, χάρη στη μεγαλύτερη βεβαιότητα.

Νέα βάση στο Γκάτγουικ από τον Μάρτιο 2026

Παρά τις ανησυχίες για το φορολογικό πλαίσιο, η Jet2 συνεχίζει την ανάπτυξή της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από τον Μάρτιο του 2026 θα λειτουργεί νέα βάση στο Λονδίνο–Γκάτγουικ, δημιουργώντας 300 νέες θέσεις εργασίας — από πιλότους και τεχνικούς έως προσωπικό εδάφους και καμπίνας.

Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει και έμμεσα οφέλη για την τοπική οικονομία, όπως νέες θέσεις εργασίας σε υπηρεσίες και προμηθευτές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο.

«Το κράτος πρέπει να στηρίξει την πράσινη μετάβαση»

Ο Στιβ Χίπι επανέλαβε την ανάγκη οι κυβερνητικές πολιτικές να στηρίζουν την αποανθρακοποίηση των αερομεταφορών, χωρίς όμως να επιβαρύνουν δυσανάλογα τους επιβάτες.

Έθεσε δύο κρίσιμες προτεραιότητες:

● Δημιουργία μηχανισμού διασφάλισης εσόδων για το SAF, ώστε να κατασκευαστούν μονάδες παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

● Εκσυγχρονισμός του εναέριου χώρου, που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά 10%–12%.

Όπως είπε, αυτές οι δύο μεταρρυθμίσεις —που βρίσκονται πλήρως στον έλεγχο της κυβέρνησης— μπορούν να φέρουν τη μεγαλύτερη μείωση εκπομπών στο άμεσο μέλλον.