Οι ουρανοξύστες εξακολουθούν να αποτελούν ισχυρά πολιτιστικά σύμβολα και κορυφαία τουριστικά αξιοθέατα, με εκατομμύρια επισκέπτες να τους απαθανατίζουν στα social media.

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της TUI Musement, που δημοσιεύθηκε ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ουρανοξύστη (3 Σεπτεμβρίου), τα 100 ψηλότερα κτίρια του πλανήτη αναλύθηκαν με βάση τις αναρτήσεις στο Instagram, αποτυπώνοντας ποια σημεία συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη διαδικτυακή απήχηση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται για ακόμη μία φορά το Burj Khalifa στο Ντουμπάι, με περισσότερες από 8,7 εκατ. αναφορές, καταγράφοντας άνοδο 38% σε σχέση με το 2022. Δεύτερο στη σειρά το εμβληματικό Empire State Building της Νέας Υόρκης, με 4,5 εκατ. αναφορές (+7%), ενώ το Taipei 101 στην Ταϊβάν καταλαμβάνει την τρίτη θέση με πάνω από 913.000 αναρτήσεις (+12%).

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το One World Trade Center (Νέα Υόρκη) με 833.000 αναρτήσεις και ο Willis Tower στο Σικάγο με 590.000.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Ανάμεσα στις πιο εντυπωσιακές ανόδους καταγράφεται το One Vanderbilt της Νέας Υόρκης, με αύξηση 189% σε τρία χρόνια, καθώς και το 30 Hudson Yards, επίσης στη Νέα Υόρκη, που σημείωσε άνοδο 80% χάρη στο Edge, το εντυπωσιακό παρατηρητήριο με γυάλινο δάπεδο.

Ιδιαίτερη δυναμική εμφάνισαν και οι Petronas Towers στην Κουάλα Λουμπούρ (+33%), ενώ στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας βρίσκονται ο Lotte World Tower στη Σεούλ και ο Shanghai Tower, το ψηλότερο κτίριο της Κίνας.

Social media και τουρισμός

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η παρουσία ενός ουρανοξύστη στα social media συνδέεται άμεσα με τη δημοφιλία του ως τουριστικό προορισμό. Παρατηρητήρια με πανοραμική θέα, εμβληματικά αρχιτεκτονικά σχέδια και μοναδικές εμπειρίες για φωτογράφιση συνεχίζουν να προσελκύουν ταξιδιώτες, οι οποίοι μοιράζονται τις εικόνες τους διαδικτυακά, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την απήχηση των προορισμών.

Η έρευνα της TUI Musement καταδεικνύει ότι οι ουρανοξύστες δεν είναι απλώς αρχιτεκτονικά επιτεύγματα, αλλά και βασικοί μοχλοί ανάπτυξης του παγκόσμιου τουρισμού, συνδυάζοντας το κύρος του τοπίου με τη δύναμη των social media.