
Οι νέοι 29-44 ετών επενδύουν περισσότερο στα ταξίδια και στρέφονται σε εξατομικευμένες, ποιοτικές εμπειρίες με τη βοήθεια ειδικών
Μια νέα έρευνα της Travel Counsellors αποκαλύπτει ότι οι millennials, ηλικίας 29 έως 44 ετών, οδηγούν την τάση επιστροφής στους ταξιδιωτικούς συμβούλους, αναζητώντας εξατομικευμένες εμπειρίες και σιγουριά κατά την οργάνωση των διακοπών τους.
Σύμφωνα με την έρευνα σε δείγμα 2.000 ενηλίκων, το 44% των millennials έκλεισε τις τελευταίες διακοπές του μέσω ταξιδιωτικού συμβούλου ή ειδικού, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το μέσο εθνικό όρο του 31%.
Οι κύριοι λόγοι που τους ωθούν σε αυτή την επιλογή είναι οι εξής:
- Αξιόπιστες και εξειδικευμένες συμβουλές (50%)
- Εξοικονόμηση χρόνου (50%)
- Προσωποποιημένες υπηρεσίες (39%)
- Υποστήριξη σε περίπτωση απροόπτων (37%)
Παράλληλα, οι millennials δείχνουν αυξημένη οικολογική ευαισθησία. Το 62% δηλώνει πιο περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένο σε σχέση με δύο ή τρία χρόνια πριν, ποσοστό αισθητά υψηλότερο από το 42% των Gen X και baby boomers. Επιπλέον, το 42% αποφεύγει προορισμούς που πλήττονται από υπερτουρισμό ή περιβαλλοντικές επιπτώσεις, έναντι 28% στο γενικό πληθυσμό.
Προτεραιότητα τα ταξίδια, όχι ο γάμος ή η οικογένεια
Η ίδια δημογραφική ομάδα δείχνει ξεκάθαρη προτίμηση στο να επενδύει στις εμπειρίες και όχι σε πιο παραδοσιακούς στόχους: το 34% εξοικονομεί χρήματα για ταξίδια, ενώ μόλις 8% βάζει ως προτεραιότητα έναν γάμο ή τον οικογενειακό προγραμματισμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί (46%) millennials σκοπεύουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες, τη στιγμή που ο γενικός μέσος όρος είναι 34%.
Ανεβαίνει η ζήτηση για πολυτελή ταξίδια και κρουαζιέρες
Περισσότεροι από 1 στους 3 millennials (35%) δηλώνουν ότι θα πλήρωναν επιπλέον για πολυτελή διαμονή, έναντι μόλις 21% των baby boomers. Παράλληλα, παρατηρείται έντονη αύξηση κρατήσεων σε τομείς όπως οι κρουαζιέρες και τα ταξίδια περιπέτειας, ενδείξεις ότι οι νέοι ταξιδιώτες αναζητούν πιο premium και διαφοροποιημένες εμπειρίες.
Η Travel Counsellors, καταγράφοντας αύξηση 10% στον κύκλο εργασιών της το πρώτο εξάμηνο του 2025, έφτασε τα 566 εκατ. λίρες σε πωλήσεις, ενώ ενίσχυσε το δίκτυό της με 149 νέους συμβούλους, ανεβάζοντας το σύνολο στους 2.206. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι Ιουλίου-Αυγούστου εμφανίζονται ήδη αυξημένες κατά 11% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
“Οι millennials θέλουν περισσότερα από ένα απλό ταξίδι”
Όπως δήλωσε ο CEO της Travel Counsellors, Steve Byrne:
«Οι νεότερες γενιές αναζητούν πλούσιες, προσωποποιημένες εμπειρίες. Θέλουν σιγουριά, περιεχόμενο στις διακοπές τους και μια αξιόπιστη φωνή να τους καθοδηγεί. Αυτό εξηγεί γιατί η πλειονότητα έρχεται σε εμάς μέσω συστάσεων – είναι η καλύτερη απόδειξη του επιπέδου φροντίδας που προσφέρουμε».
Ο Byrne υπογράμμισε τη στρατηγική διαφοροποίησης της εταιρείας:
«Η πελατοκεντρική μας προσέγγιση, το προσωποποιημένο μοντέλο μας και η προσήλωση στην ποιότητα είναι τα θεμέλια της επιτυχίας μας. Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να αναδιαμορφώνουμε την αγορά ταξιδιών τα επόμενα χρόνια, με υπηρεσίες που κάνουν τη διαφορά».