Ο μήνας Αύγουστος για τα αεροπορικά ταξίδια είδε τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια να διακινούν περισσότερους από 250 εκατομμύρια επιβάτες παρά τις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετώπισε ο κλάδος.
Η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 5,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο όγκος των επιβατών να βρίσκεται κατά 2,3% πάνω από το προ πανδημίας επίπεδό τους τον Αύγουστο του 2019, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό εμπορικό οργανισμό αεροδρομίων ACI Europe.
Τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (-0,4%) και της Γαλλίας (-0,9%) πλησίασαν πολύ κοντά στην πλήρη ανάκαμψη, με το Χίθροου να παραμένει το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ευρώπη, μπροστά από την Κωνσταντινούπολη, το Παρίσι Σαρλ ντε Γκωλ, το Άμστερνταμ Σίπχολ και τη Φρανκφούρτη.
Η συνολική απόδοση οφείλεται αποκλειστικά στη διεθνή επιβατική κίνηση –αύξηση 7,1% σε ετήσια βάση– ενώ οι εγχώριοι αριθμοί κατέγραψαν ελαφρά μείωση 0,2%, αντανακλώντας τις διαρθρωτικές αλλαγές στη ζήτηση.
Οι μετακινήσεις αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 3,6% τον Αύγουστο σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων την ίδια περίοδο πέρυσι και πλησίασαν πολύ κοντά στην πλήρη ανάκαμψη σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Ωστόσο, οι επιπτώσεις των στρατιωτικών συγκρούσεων έχουν οδηγήσει τα αεροδρόμια στην Ουκρανία να χάνουν όλη την επιβατική κίνηση για 30 μήνες, στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 12,9% και στο Ισραήλ κατά 43,5%, που βρίσκονται πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδά τους.
Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe Olivier Jankovec δήλωσε: « Τα αεροδρόμια της Ευρώπης υποδέχτηκαν 251,5 εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού μήνα αιχμής του Αυγούστου – πολύ μεγάλο κατόρθωμα λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που συνεχίζει να αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας, από την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων, τις πολύ αυξημένες αεροπορικές τιμές και άλλες πιέσεις εφοδιασμού σε χρόνια ζητήματα ικανότητας διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας.
«Αν μη τι άλλο, αυτό λέει πολλά για το γεγονός ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι εγγενές μέρος του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής μας.
«Αυτό με τη σειρά του απαιτεί καλύτερες πολιτικές και κανονισμούς. Αυτό είναι πολύ απαραίτητο σε επίπεδο ΕΕ – για να υποστηριχθεί αποτελεσματικά και να καταστεί δυνατή η απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές, αλλά και σε εθνικό επίπεδο – σκεφτείτε απλώς το ανεπίλυτο ανώτατο όριο επιβατών στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου ή τα κακώς ενημερωμένα σχέδια της Γαλλίας αυτής της εβδομάδας να καταπνίξει την αεροπορική συνδεσιμότητα με περισσότερους φόρους. ”
Πολλές εθνικές αγορές σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδά τους τον Αύγουστο του 2019, όπως η Πολωνία (+25,5%), το Λουξεμβούργο (25,4%), η Ισλανδία (+21,1%), η Μάλτα (+19,4%), η Ελλάδα (+18,7%) %), Πορτογαλία (+14,3%), Ιταλία (+14,2%), Κροατία (+13,1%) και Κύπρος (+11%).
Ωστόσο, ο αντίκτυπος του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μαζί με τις διαρθρωτικές αλλαγές της αγοράς και τους παράγοντες πολιτικής συνέχισαν να παρεμποδίζουν την ανάκαμψη των αεροδρομίων σε άλλες αγορές, ιδίως τη Φινλανδία (-27,4%), τη Σλοβενία (-21,5%), τη Σουηδία (-21,2%) , Βουλγαρία (-20,1%), Γερμανία (-13,4%) και Λετονία (-11,1%), σύμφωνα με τον οργανισμό.