
Την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στον τουρισμό και την εστίαση υπογράμμισε η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και βουλευτής Κοζάνης, Καλλιόπη Βέττα, με αφορμή τη σημερινή απεργιακή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ).
Η κ. Βέττα συμμετείχε στην κινητοποίηση, εκφράζοντας τη στήριξή της στα αιτήματα των εργαζομένων του κλάδου, οι οποίοι καταγγέλλουν ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες απασχόλησης, χαμηλές αμοιβές, εξαντλητικά ωράρια και εργασιακή ανασφάλεια.
Όπως ανέφερε σε δήλωσή της, η εικόνα που περιγράφουν οι εργαζόμενοι απέχει σημαντικά από τη συμβολή που έχει ο τουρισμός στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα, έκανε λόγο για συστηματική καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ανεπαρκείς ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στους εποχικά εργαζόμενους, σημειώνοντας ότι η τρίμηνη διάρκεια του επιδόματος ανεργίας δεν επαρκεί για να καλύψει το διάστημα μέχρι την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου, αφήνοντας χιλιάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους χωρίς επαρκή οικονομική στήριξη.
Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζήτησε την ενίσχυση και ουσιαστική εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων, καλύτερες αμοιβές που να ανταποκρίνονται στο αυξημένο κόστος ζωής, καθώς και τη διασφάλιση συνθηκών ασφάλειας και αξιοπρέπειας στους χώρους εργασίας.
Παράλληλα, πρότεινε την επέκταση της διάρκειας του επιδόματος ανεργίας για τους εποχικά εργαζόμενους του κλάδου, αυστηρότερους ελέγχους για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών.
«Η ευημερία μιας οικονομίας και μιας κοινωνίας δεν μπορεί παρά να στηρίζεται σε εργαζόμενους που μπορούν να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Βέττα, υπογραμμίζοντας ότι η αλλαγή της σημερινής κατάστασης αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού.






















