
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η πιο πολυσύχναστη τουριστική περίοδος του έτους πλησιάζει και οι Αμερικανοί επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν και βιώνουν τις αποδράσεις, σύμφωνα με έρευνα της Data Axle.
Οι σημερινοί τουρίστες από τις ΗΠΑ συνδυάζουν την έμπνευση με την πρακτικότητα, στρέφονται στα social media, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και τις εξατομικευμένες προτάσεις για να δημιουργήσουν εμπειρίες που ξεπερνούν την παραδοσιακή διαδρομή.
Τι είδους ταξίδια προτιμούν
Ενώ οι εωτερικές αποδράσεις παραμένουν η κορυφαία επιλογή για το 54% -ευνοώντας αποδράσεις στην παραλία και εθνικά πάρκα- τα διεθνή ταξίδια ανακτούν έδαφος, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, προσελκύοντας το 25%.
Γενιές και διαφορετικές προσεγγίσεις στα ταξίδια
- Οι Baby Boomers σε ποσοστό 72% αποφεύγει τα διεθνή ταξίδια και το 78% αποφεύγει τις κρουαζιέρες.
- Oι Gen X κλίνουν προς εγχώριους προορισμούς αλλά δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για διεθνείς αποδράσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
- Οι Millennials, που συχνά ταξιδεύουν με παιδιά (46%), αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στις οικογενειακές εμπειρίες και τις πιο πολυτελείς περιπέτειες.
- Η Gen Z κινείται πιο μακριά -αγκαλιάζοντας διεθνή ταξίδια, εμπειρίες περιπέτειας και οδικά ταξίδια- ενώ επηρεάζεται περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 66% να βασίζεται σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok για έμπνευση.
Hot τάση η εξατομίκευση
Η εξατομίκευση έχει αναδειχθεί ως καθοριστικός παράγοντας στην αφοσίωση των ταξιδιωτών.
Σε όλες τις γενιές, το 61% εκτιμά τις εξατομικευμένες προτάσεις που υπερβαίνουν τα βασικά δρομολόγια, με τους Millennials (31%) και τη Gen Z (33%) να είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι για εμπειρίες του είδους.
Αυτή η τάση εκτείνεται πέρα από τα καταλύματα. Οι ταξιδιώτες θέλουν μοναδικότητα σε δραστηριότητες, φαγητό, ακόμη και στοχευμένες εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισοί από τους Millennials (45%) και Gen Z (49%) έχουν αλλάξει παρόχους λόγω έλλειψης εξατομίκευσης ή κακών ψηφιακών εμπειριών.
Τα social media στο προσκήνιο
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ψηφιακές πλατφόρμες και η pop κουλτούρα διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων, για διακοπές.
Ενώ οι συστάσεις από στόμα σε στόμα παραμένουν ισχυρές (55%), πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το Pinterest οδηγούν σε περισσότερες ανακαλύψεις από ποτέ, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές.
Η Gen Z ηγείται αυτού του ψηφιακού κινήματος, με τα δύο τρίτα να στρέφονται σε κοινωνικές πλατφόρμες για έμπνευση και το 15% των Millennials να χρησιμοποιούν ήδη εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για να προγραμματίσουν τα ταξίδια και τις διαδρομές τους.
Ακολουθεί η pop κουλτούρα, καθώς σχεδόν τα τρία τέταρτα των Gen Z και Millennials εκφράζουν ενδιαφέρον να επισκεφτούν προορισμούς που έγιναν διάσημοι από ταινίες, εκπομπές ή viral περιεχόμενο.
Με εκπομπές όπως το Game of Thrones, το White Lotus, η Emily στο Παρίσι κ.λπ., οι επωνυμίες έχουν μια μοναδική ευκαιρία να αξιοποιήσουν αυτές τις πολιτιστικές στιγμές.